Tuesday 18 October 2011

hidup mesti diteruskan...

Hari yang di tunggu dah dekat..tapi apa pun takde lagi ni..pening lak kepala..god..help me..!! kenapa aku kena lalu semua ni..payah er..(oit..jangan la mengeluh..lumrah hidup..rilek la..)

Minggu depan pergi kursus, job banyak x setel lagi..exam lak 2..niage? musim hujan lak sekarang ni..banyak gile nak pikir..staff ade pun xtau nak bagi keje ape..hoho..mane x pening..keje lak makin banyak..keje macam engineer tapi gaji macam operator..

Keje kena macam2, xkan nak duduk kat takuk 2 je..(cakap senang la wei..ko bagi arahan je..) duduk tempat aku tengok...huhu..marah ni..tanggungjawab dah banyak..macam mane nak buat ek? 2 la,ko yang nak..xde sape suruh syam oi..

Ni kat adabi..Juruteknik bahagian preventive coordinator unit, scale incharge dan kompeten person untuk waste water treatment plant (baru lagi)..exam pun x pas..wawawa..job simple tapi tanggungjawab besar..anyway, happy kat sini..dah dekat 5 tahun pun..semua geng kepala best..umur pn dekat2..tu yang enjoy..


Ni pernah jadi ejen takaful ikhlas..part time..tapi x tahan lama..asik kena terminate sebab x dapat orang..aku pun jenis xboleh buat kerja sorang2..jadi segan bila nak cakap dengan orang ni..lagi2 lak baru..kalau kena sembur free2 je..hahaha..


sekarang aku dah jadi bisnesman..apa orang nak aku try supply..gambar ni macam orang buat jualan lansung x?huhu..takdela..aku dah buka company..pergh..aku buat dengan membe aku..boleh supply stationery, office equipment, safety road equipment, buat printing untuk banner, bunting, t-shirt, gift and macam2 lagi..nak order..huhu...


haa..dalam masa sama aku ada buat bisnes lain gak..macam2 gak aku ni..ni daily punya bisnes..niaga..aku jual ice blended..kecik RM2, besar RM3.50..14 perisa je..aku pakai brand nasben..aku masuk pasar malam..tapi paling best join karnival...masyuk...hehe...


Ni salah satu picture yang aku ada time aku tengah pasang guide untuk meter parking..ni project company aku..buat keje pun dengan geng2 kamcing aku..senang keje..percaya x ni time puasa..? puasa kah aku? xbaik x puasa..ngee..



2 comments:

  1. erk..cam ada masalh je? x cite pun~

    Nway, nice try~ Not bad..tp post la panjang skit, x puas i nak baca laaa~ :P

    ReplyDelete
  2. bunyi cam ada prob erk?huhu..besela 2 bile keje n tanggungjawab mkin byk..pening pale..sudi n x je dgr..huhu..

    ReplyDelete