Sunday 6 November 2011

turtles

aku ada kura-kura..ada 3 ekor..tapi tak tahu yang mana jantan,yang mana betina..korang tahu tahu x yang mana?huhu..nama dia xtahu pula tapi dekat leher dia ada color oren atau kuning tu..tapi totally hijau la..

aku letakkan dorang dekat dalam aquarium yang tak bertutup..air pun sikit je..then aku susunkan batu-batu sungai yang agak besar supaya dorang boleh bertenggek untuk mengeringkan  badan..aku bela dorang ni sebab suka tengok ninja turtle..kartun time aku budak-budak dulu..nama dorang aku dah lupa tapi aku ingat color and senjata yang dorang pakai..hoho..

nak jaga senang..tapi air cepat busuk..makanan dia maybe kangkung..aku tak sure sebab aku beli yang dah ready made dekat kedai ikan..mahal juga satu botol makanan dorang tu..tapi nak buat macam mana,aku xtahu dorang makan apa lagi selain tu..dorang ni un jenis berebut bila makan..sampai ada yang memanjat atas badan membe untuk mendapatkan makanan..sweet kan?

cara nak pegang kura-kura ni pun kena betul..pegang dekat cengkerang dia..dia ni boleh mengigit..tapi xtahu betul ke tak statement ni sebab aku belum pernah gigit lagi..hehe..kalau letak dia dekat karpet,memang macam pelesit dia lari..tapi suka tengok muka dia..comel..kuku dia pun panjang..bila korang pegang dia lama-lama,dia gunakan kuku dia tadi untuk melepaskan diri..

kura-kura jenis ni aku rasa bukan pemalu atau jenis nampak orang menyorok..so,kepada yang baru nak membela selamat mencuba..hehehe..


kiki,kaka,kiko~


No comments:

Post a Comment