Sunday 6 November 2011

hamster

tadi ikan..ni pula hamster..pencinta haiwan la katakan..hehe..aku ada 2 ekor..1 momot(jantan) and 1 mikki (betina)..hamster aku ni jenis besar..maksudnya yang jenis lembap tu..yang kecil tu aku tengok memang comel..tapi ada yang garang and cepat membiak..kalau dah membiak banyak-banyak nak letak mana..ingat rumah tikus ke..hoho..

aku beli 2 set rumah hamster..aku beli 2 sebab membe aku beritahu,kalau betina pregnant,jangan campur dengan jantan..nanti dia bunuh anak..yang betina fully putih..yang jantan ada tompok hitam..tapi jantan yang paling manja..suka duduk dalam tapak tangan..makan pun bersuap..dia suka kumpul kat pipi and bawa kat tempat tidur dia..yang sweetnya tengok dorang kupas kuaci 2..comel..kat tempat dorang ada roda,kasut yang berlubang,tempat makan and tempat tidur..first masukkan dorang dalam sangkar terus naik roda tu laju2..aik..xpenat ke?o mayb nak biasakan diri..berlari turun naik,atas bawah..lepas dah biasa dalam sangkar 2,tidur je memanjang..bangun untuk makan and kencing je..tapi waktu tidur yang paling lama..




tapi yang x bestnya serbuk kayu dorang kena tukar selalu..hancing..serbuk kayu 2 pun ada pelbagai bau..aku malas nak tukar..nak basuh semua tempat dorang..suka tengok tapi malas nak cuci..hamster aku pun aku mandikan..badan alaaa...kurus rupanya..bulu je lebat..tapi nak jadikan cerita,mayb momot mandul..xde rezeki untuk dia..mengawan,mengawan dah..tapi xde zuriat..momot akhirnya mati tua..hukhuk..so sad..kalau aku lepaskan dia pun,dia pandai balik kat sangkar dia..tapi mikki dapt hubby baru..tapi aku still menunggu..sapa yang mandul sebenarnya..??

posing hamster yang paling aku suka,bila dia berdiri sambil pegang kuaci..huhuhu..


momot~


mikki~


momot memang suka bebas..


permainan kesukaan..


No comments:

Post a Comment